پنهان‌کاری برای مهدوی‌کیا گران تمام شد



یک هفته‌ای هست که مهدوی‌کیا در زمینه‌ی حرفه‌ای بز آورده است. میشائیل اسکی‌به، مربی تیم فوتبال فرانکفورت از بازیکن ایرانی‌اش صرف‌نظر کرده و حتا یک دقیقه هم او را در بوندس‌لیگا به بازی نگرفته است. او حتا در بازی تیم‌ش مقابل اشتوتگارت که با نتیجه‌ی سه بر هیچ به نفع تیم حریف تمام شد، باز هم بر روی نیمکت نشسته بود. کسی چه می‌داند اما شاید اینها همه به طمع ابلهانه‌ی این حرفه‌ای‌یه  سی‌ودو ساله برمی‌گردد که او را این‌چنین به مخمصه انداخته است. همه چیز از یک جریمه‌ی رانندگی شروع شد که مهدوی‌کیا سعی کرد با پنهان‌کاری و دودوزه‌بازی از زیر پرداخت آن شانه خالی کند. تلاش بیهوده‌ای که جریمه‌ی پنجاه یورویی را هزار و پانصد برابر بیشتر کرد و حالا آقا باید 75 هزار یورو پرداخت کند.
این بخش از نمایش در نهایت با جمله‌ای که آقای فوتبال آسیا در سال 2003 که البته 106 بازی هم برای تیم ملی کشورش انجام داده ختم به خیر شد. او نوشت:«حرکت ابلهانه‌ای بود!». یک‌ سال پیش دوربین پلیس از ماشین مرسدس همه چیز تمام آقای مهدوی‌کیا در یکی از اتوبان‌های منتهی به شهر هانوفر عکس گرفت و او به دلیل تخلفی ساده، پنجاه یورو جریمه شد. ولی او اعلام کرد که ماشین‌ش را در این روز به دوست‌ش قرض داده بوده است.
خنده‌دار بود، چون حتا اگر دوست‌ش معدن‌کار هم می‌بود، نمی‌توانست در عکسی که رادار از او گرفته تا بدین حد شبیه به خود او باشد. همین اظهار نظر کافی بود تا تخطی از قانون آقای فوتبالیست تیتر تازه‌ای پیدا کند:«تلاش برای گمراه‌کردن مامور قانون»  جرمی که پنجشنبه در دادگاه شهر گوتینگن محرز شد و قاضی حکم محکومیت مهدوی‌کیا را صادر کرد:«پنجاه روز که می‌توان به ازاء هر روز آن 1500 یورو پرداخت کرد!».
در اوایل سال 2006 بود که بازیکن محجوب ایرانی‌ها به دلیل ارتباطات نرم‌افزاری‌یش باز هم انگشت‌نما شده بود. او پس از هشت سال زندگی مشترک با سپیده در تهران با یک مدیر گردش‌گری 28 ساله به نام سمیرا هم ازدواج کرد. او خودش در باره‌ی این حرکت‌ش گفت:«من اعتراف می‌کنم که کار اشتباهی انجام داده‌ام!» و دلیل این اشتباه‌ش را قانونی دانست که به مردان ایرانی اجازه می‌دهد هم‌زمان چهار زن داشته باشند. اواداره‌های مربوطه را از این ازدواج خود مطلع نکرده بود.

 
©Copyright Rheiniranراینیران