باز هم نژادپرستی؛ این‌بار در میان سوسیال-دموکرات‌ها



رییس بانک مرکزی آلمان با ایراد سخنانی که بوی نژادپرستی می‌داد، خشم غیرآلمانی‌ها را برانگیخت. تیلو سرراتسین(عکس)  با اشاره‌ی مستقیم به ترک‌تبارها و اعراب مقیم برلین گفت:«ما در اثر یک خطای سیاسی با ازدیاد آنان مواجه شدیم. کسانی که جز میوه‌فروشی و تره‌بار هیچ خاصیت تولیدی ندارند«
وی که با یک نشریه‌ی فرهنگی برلین گفت‌وگو می‌کرد با اشاره به گروهی دیگر از مهاجران گفت:«ویتنامی‌ها و اهالی اروپای شرقی راحت‌تر زبان آلمانی را یاد گرفته‌اند و زودتر خودشان را با جامعه‌ی آلمانی وفق داده‌اند!». این سناتور سابق مجلس ایالتی یکی از اشکالات عمده‌ی برلین را وجود خارجی‌ها دانسته و اظهار داشت:«بیش از چهل درصد از فرزندان آنها در زیر خط فقر به‌دنیا می‌آیند!»
وی در پایان تاکید کرد که اگر قدرت را دردست داشت،کسانی را در کشور تحمل می‌کرد که کارآیی داشتند و مابقی را راهی ناکجاآباد می‌کرد. سرراتسین یک‌بار دیگر با اظهاراتی مشابه مشکلاتی را برای حزب‌ش یعنی سوسیال-دموکرات‌ها بوجود آورده بود. وی درسال 2007 گفته بود:«کسانی که می‌توانند رابطه‌ی زناشویی‌ داشته باشند، کار هم می‌توانند پیدا کنند!» اشاره‌ی وی خارجی‌هایی بود که از سیستم کمک‌های اجتماعی گذران زندگی می‌کردند.

 
©Copyright Rheiniranراینیران