خارجی‌های مقیم آلمان به حزب اف.د.پ. امید بسته‌اند



موضوع خاصی در مبارزات انتخاباتی آلمان مطرح نبود. تنها موضوعی که طراحان ائتلاف را به تفکر وامی‌داشت، همانا مسئله‌ی پناهندگان و مهاجران بود. این برای حزب اف.د.پ. بیشتر اهمیت داشت. شاید به این دلیل که این حزب بیشتر در باره‌ی حقوق شهروندی موضع‌گیری می‌کند.
روز چهارشنبه سازمان عفو بین‌المللی و انجمن دفاع از پناهندگان(پروآزیل) از  ائتلاف سیاه و زرد درخواست کرد تا در باره‌ی موضوع پناهندگان و وضعیت اقامتی برخی از آنان موضع مشترکی اتخاذ کنند. آنها از این دو حزب به قدرت رسیده خواستند تا نه به مانند گذشته بلکه با شفافیت بیشتری وضعیت اقامت بیش ازشصت هزار پناهنده‌ای را روشن کنند که در آلمان با درخواست پناهندگی آنان موافقت نشده و در وضعیت بلاتکلیفی به‌سر می‌برند.
اخیرن بیشتر  استان‌ها با اقامت گروهی از پناهندگان بلاتکلیف موافقت کرده‌اند ولی آن را منوط به داشتن شغل درآمدزا دانسته‌اند .    موضوعی که با توجه به بحران‌ اقتصادی اخیر و مشکلات بیکاری روزافزون آلمان به سختی برآورده خواهد شد. حزب اف.د.پ تا به حال در برابر این مسئله موضع‌گیری نکرده است.
بر اساس آخرین آمار سازمان ملل بیش از 42 میلیون نفر در سراسر دنیا به دلایل مختلف سیاسی، اجتماعی، شکنجه، جنگ و مسائل دیگر پناهنده وجود دارد.تنها در آلمان یک‌صدهزار پناهنده در اردوگاه‌ها، زندان‌های در انتظار اخراج و نقاط دیگر وجود دارند.

 
©Copyright Rheiniranراینیران