پناهنده نباید روی آب دریا بازگردانده شود



شویبله گفت:«اتحادیه‌ی اروپا حق ندارد پناهنده‌ها را از روی آب دریاها به مقصدشان بازگرداند». وولفگانگ شویبله، وزیر کشور آلمان با اعلام این مطلب  تاکید کرد:«کسی که در حالت اضطراری قرار دارد و پناهنده هم هست و از همه مهم‌تر اینکه بر دریا شناور است، دارای حقوقی‌ست و همه موظف‌ند به او اجازه‌ی ورود بدهند». وی که دوشنبه شب با شبکه‌ی آ.ار.د گفت‌وگو می‌کرد، افزود:«این برخلاف تمام قوانین بین‌المللی‌ست!».
اخیرن شرکت فرون‌تکس که حفاظت از مرزهای اتحادیه‌ی اروپا را بر عهده دارد، تلاش کرده بود از ورود کشتی مهاجران غیر قاونی ممانعت به‌عمل آورد. وزیر کشور آلمان با اشاره به آمار مهاجران غیر قانونی به کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا از عملکرد شرکت فرون‌تکس انتقاد کرد و یادآور شد که این شرکت در سال گذشته از ورود  شش هزار مهاجر جلوگیری کرده و آنها را به آفریقا بازگردانده است.  
شویبله گفت:«اینچنین آماری برای من قابل فهم نیستند» او بخشی از آنچه بر سر مهاجران سنگالی آمده گفت:« در بخشی از این شرح حال آمده که این مهاجران پس از سه روز سرگردانی بر رروی دریا با قایق پلیس مواجه می‌شوند و پلیس‌ها علاوه بر اینکه آنها را از آب نمی‌گیرند آنها را تهدید می‌کنند که اگر بازنگردند، قایق‌شان را نابود خواهند کرد»
این عضو حزب دموکرات مسیحی‌های آلمان یادآور شد که بازگرداندن کشتی مهاجران با مفاد توافق‌نامه(کنوانسیون) ژنو در تضاد کامل است.
شویبله خود از کسانی‌ست که در به‌کارگیری نیروهای حفاظتی فرون‌تکس نقش داشته است. وی علاوه بر حمایت مالی، هلی‌کوپتر و امکانات دیگر پلیس‌ آلمان را در اختیار آنان قرار داده است.

 
©Copyright Rheiniranراینیران